Runtime Bad Block növekedés minden újraindítással

Tapasztalatok merevlemezekkel, SDD-kkel, USB eszközökkel, merevlemez vezérlőkkel, alaplapokkal kapcsolatban.

Runtime Bad Block növekedés minden újraindítással

Postby hatos6s » 2017.05.10. 08:39

Szia!
Szeretnék egy kis segítséget kérni SMART adatok értelmezésével kapcsolatban a programban.
Röviden a helyzet hogy egy hp 8460p notebookban van egy 128 gb-os Samsung ssd. (PM810 vagy 830 típusú lehet, ebben nem vagyok biztos)
Minden tökéletes, attól eltekintve hogy a runtime bad block smart adat már 1210 felett jár (és emiatt a kondíció alacsony), és minden induláskor eggyel nő.
Teszteltem felület teszten, más programmal (HD Tune up, Crystal disk info - ezek szerint ezzel minden rendben, hiába ez az érték), semmilyen hibát nem írt semmi.
Tehát lényegében a smart adat önmagában a hibajelenség, más gond nincs. Ha smartot nézzük, a többi adat is rendben van, nincs reallokálva egyetlen szektor sem, meg sem próbálta.
Megnézettem egy teljesen ugyanilyen másik, szintén használt gépet, ott nincs ilyen gond.
Mi miatt lehet ez, ill. kezdjek-e el aggódni?
Köszönöm
hatos6s
 
Posts: 3
Joined: 2017.05.10. 07:47

Re: Runtime Bad Block növekedés minden újraindítással

Postby hdsentinel » 2017.05.11. 08:14

Szia !

Érdemes lenne a Riport menü -> Teszt riport küldése a fejlesztőnek opciót használni (akár többször is, így nem csak az aktuális állapot, de annak változása, a hiba-számláló növekedése is vizsgálható).

Igen, volt már ilyenre példa, hogy egy hibásan működő alaplapi chipset (pontosabban annak használt illesztőprogramja) okozott gondot: nem megfelelő módon kezelte az SSD-t, melynél így minden leállításnál növekedett a hiba-számláló (ami a következő újraindításnál jelent meg).

Ez valóban nem feltétlen jelent hibát az eszköz működésében (ezért a tesztek valószínű nem jeleznek hibákat, viszont fontos lehet tudni, mivel hosszú távon okozhat problémát, meghibásodást is.

Az, hogy más programok nem elég érzékenyek az ilyen helyzetre és nem jeleznek problémát az nem meglepő: a Hard Disk Sentinel pontosan azért készült, hogy feltárja a problémákat és jelezze azokat, az esetleges állapot-változást - akkor is, ha az eszközzel, de akkor is ha a működési környezettel van gond, mely az eszköz működését befolyásolja és esetleg ronthatja.

Ahogy látható, másik géppel nincs ilyen - tehát nem arról van szó, hogy a Hard Disk Sentinel értékelné rosszul a helyzetet, csak ott más a működési környezet (pl. más a chipset illesztőprogram verziója, ami az Információk oldalon leolvasható).

A Riport menü -> Teszt riport küldése a fejlesztőnek opciót használata segíthet megvizsgálni és kideríteni, hogyan lehet javítani, de legalábbis a további romlást megállítani.
User avatar
hdsentinel
Site Admin
 
Posts: 2404
Joined: 2008.07.27. 17:00
Location: Hungary

Re: Runtime Bad Block növekedés minden újraindítással

Postby hatos6s » 2017.05.11. 18:28

Nagyon szépen köszönöm a választ, néhány perce küldtem 3 riportot az ssd-ről (újraindítások után, így látszik a fent említett hiba), várom a választ hogy esetleg kiderül-e belőle valami.
Köszönöm előre is.
hatos6s
 
Posts: 3
Joined: 2017.05.10. 07:47

Re: Runtime Bad Block növekedés minden újraindítással

Postby hdsentinel » 2017.05.12. 09:36

Szia !

Köszönöm a riportokat!
Igen, látom, mi a helyzet, láttam a növekvő hibák számát is.

A probléma minden bizonnyal az illesztőprogramra vezethető vissza, ami ezt okozza.

Az Információk oldalon látható, hogy:

Lemez vezérlő . . . . . . . . . . . . . . . . . : Szabványos SATA AHCI-vezérlő (AHCI) [VEN: 8086, DEV: 1C03] Verzió: 10.0.15063.0, 6-21-2006

ami azt jelenti, hogy a vezérlőhöz (jelen esetben az alaplapi chipsethez, melyre az SSD csatlakozik) nincs telepítve a megfelelő gyártói illesztőprogram.

Ez az esetek nagy többségében nem jelent gondot, sőt némely gyártónál még jobb is a szabványos illesztőprogram, mint a gyártó által biztosított, de vannak esetek, mikor ez problémát: nem megfelelő működést, esetleg korlátozott/nem tökéletes funkcionalitást biztosít.

Érdemes lenne a Támogatás -> Driver Zóna oldalról letölteni és telepíteni a megfelelő Intel chipset illesztőprogramot, például a
http://www.hdsentinel.com/driver/stor_win7_8_12.8.0.1016.exe
verziót. Alternatív megoldásként közvetlen a gyártótól is beszerezhető a megfelelő chipset illesztőprogram (lehet, hogy ennél is frissebb), melynek telepítése és újraindítás után várhatóan a helyzet stabilizálódik: a hiba-számláló tovább nem növekszik későbbi leállítás/újraindítás után sem.

Ez esetben természetesen a Hard Disk Sentinel programban a hiba-számláló nullázható: így a program ezeket, a korábbi időszak problémáit (melyek nem feltétlen utalnak hibás működésre) már nem veszi figyelembe és csak az esetleges újabb hibákat jelzi.
Ehhez a S.M.A.R.T. oldalon ki kellene választani a 183 Runtime Bad Block (Total) attribútomot, majd kattintani az Eltolás mezőben található 0-ra.
A megjelenő figyelmeztetés elfogadása után itt megadható a hibák mennyisége negatív előjellel (-1224 az utolsó riport alapján), így ezeket a program már nem veszi figyelembe: hamarosan a szöveges értékelésből eltűnnek és a kondíció % érték is ennek megfelelően javul.

Esetleg érdemes lenne a telepítés után is néhány ismételt riportot küldeni, így ellenőrizhető az eredmény, esetleges változás (mely remélhetőleg nem lesz).
User avatar
hdsentinel
Site Admin
 
Posts: 2404
Joined: 2008.07.27. 17:00
Location: Hungary

Re: Runtime Bad Block növekedés minden újraindítással

Postby hatos6s » 2017.05.12. 10:01

Nagyon köszönöm a választ, megnézem a javasoltakat.
A fentiekre visszatérve, nem is hiszek másnak, csak a hard disk sentinelnek ha ilyen témáról van szó. Az pedig a non plus ultra részemről, hogy a program fejlesztője ennyire segítőkész, ez minden csak nem általános. Gratulálok a programhoz és a hozzáálláshoz egyaránt, és mégegyszer nagyon köszönöm hogy időt szakítottál rám!
hatos6s
 
Posts: 3
Joined: 2017.05.10. 07:47


Return to Támogatott hardver eszközök

Who is online

Users browsing this forum: No registered users