Egy toshiba p300-as 2tb-s merevlemezem van (HDWD120).
Sajnos a merevlemez kapott egy viszonylag nagyobb ütést.
Ezután zuhant a kondició 50%-ra.
Ezután megprobáltam lemásolni az összes adatot a HDD-ről. Ez 50-60 gb kivételével sikerült is 4 óra alatt lementettem mind a 1.6 tb adatot.
Ez úgy elsőre nem tűnt olyan rossznak, viszont
a felület teszt során az első és az utolsó pár száz blokk után 433 Nem létező eszközt adtak hibát kapok minden blokknál. És a teszt drasztikusan lelasul összesen kb 1100 blokkokot sikerült átvizsgálni 4 nap alatt.
És a becsült hátralévő idő több mint 400 óra volt amikor le kellet állítanom a tesztet.
Mit jelent ez a hiba üzenet?
Van esély arra hogy a lemez felületet újra tudom inicializálni és tudom használi egy részét a HDD-nek? Vagy újat kell vegyek?
Felület tesztnél mit jelent a 433-as hiba?
- hdsentinel
- Site Admin
- Posts: 3128
- Joined: 2008.07.27. 17:00
- Location: Hungary
- Contact:
Re: Felület tesztnél mit jelent a 433-as hiba?
A "433 Nem létező eszköz" hibakód azt jelenti, hogy a merevlemez már nem érhető el a rendszerben: a felmerült problémák miatt már nem válaszol és a továbbiakban már nem írható/olvasható (nem tesztelhető), mivel a rendszer nem tud kommunikálni vele.
Általában akkor fordul elő, ha a fej "beragad" egy-egy adott szektoron. Ilyenkor van esély, hogy a merevlemez tovább tud lépni és a rendszer ismét érzékeli, azaz a teszt is folytatódhat, de sajnos legtöbbször ilyenkor teljes újraindításig a Windows (és így a Hard Disk Sentinel program) nem látja.
Ha néhány perc (vagy max. 1-2 óra) után nincs változás, akkor sajnos a teszt már minden további blokkot vörösnek mutat, mivel valójában nem tud a merevlemezzel kommunikálni. Ilyenkor már a teszt leállítható, nincs értelme tovább folytatni.
Nem tudom, mely teszt futott? Lemez menü -> Felület teszt -> Olvasás teszt ?
Érdemes lenne a Lemez menü -> Felület teszt -> Lemez felületének újrainicializálása tesztet indítani (ha már megvolt a mentés).
Ez teljes törléssel jár és megpróbálja a merevlemez használhatóságát javítani, stabilizálni a problémákat. Ideális esetben ez lefut és utána a merevlemez használható továbbra is.
Remélhetőleg ez be tudja fejezni és javítani az állapotot. Biztató, ha a sikerült az adatok nagy részét lementeni, ez arra utal, hogy általánosságban még működhet a drive.
Esetleg érdemes a Riport menü -> Teszt riport küldése a fejlesztőnek opciót használni (akár most, akár teszt után) így ellenőrizhető az állapot, annak esetleges változása: kiderül, hogy a problémák stabilizálódnak és/vagy esetleg újabbak kerülnek felszínre. Ezek alapján jobban eldönthető, hogy még használható-e, érdemes-e.
Általában akkor fordul elő, ha a fej "beragad" egy-egy adott szektoron. Ilyenkor van esély, hogy a merevlemez tovább tud lépni és a rendszer ismét érzékeli, azaz a teszt is folytatódhat, de sajnos legtöbbször ilyenkor teljes újraindításig a Windows (és így a Hard Disk Sentinel program) nem látja.
Ha néhány perc (vagy max. 1-2 óra) után nincs változás, akkor sajnos a teszt már minden további blokkot vörösnek mutat, mivel valójában nem tud a merevlemezzel kommunikálni. Ilyenkor már a teszt leállítható, nincs értelme tovább folytatni.
Nem tudom, mely teszt futott? Lemez menü -> Felület teszt -> Olvasás teszt ?
Érdemes lenne a Lemez menü -> Felület teszt -> Lemez felületének újrainicializálása tesztet indítani (ha már megvolt a mentés).
Ez teljes törléssel jár és megpróbálja a merevlemez használhatóságát javítani, stabilizálni a problémákat. Ideális esetben ez lefut és utána a merevlemez használható továbbra is.
Remélhetőleg ez be tudja fejezni és javítani az állapotot. Biztató, ha a sikerült az adatok nagy részét lementeni, ez arra utal, hogy általánosságban még működhet a drive.
Esetleg érdemes a Riport menü -> Teszt riport küldése a fejlesztőnek opciót használni (akár most, akár teszt után) így ellenőrizhető az állapot, annak esetleges változása: kiderül, hogy a problémák stabilizálódnak és/vagy esetleg újabbak kerülnek felszínre. Ezek alapján jobban eldönthető, hogy még használható-e, érdemes-e.